Kto mieszka w lesie – rozmowa 3l, Scenariusze

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

KONSPEKT ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH


Temat zajęć: Kto mieszka w lesie? – rozmowa na podstawie ilustracji.

Data: 22.10.2012r
Grupa: II, 3- latki
Prowadzący zajęcia: …

 

Cele ogólne:

·         rozwijanie aktywności twórczej,

·         poznanie zwierząt leśnych i rozpoznawanie ich na podstawie opisu i dźwięki jakie wydają.
 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

·         zna leśne zwierzęta i potrafi je nazwać,

·         naśladują zachowanie i odgłosy zwierząt leśnych,

·         ćwiczy koncentrację,

·         poszerza słownictwo,

·         ilustruje ruchem treść opowiadania.

 

Metody:

·         słowna - rozmowa kierowana, opowiadania, rozwiązywania zagadek,

·         oglądowa - obserwacja,

·         twórcza - opowieści ruchowej J.G. Thulina.

 

Formy pracy:

·         zbiorowa

·         indywidualna

 

Środki dydaktyczne:

·         odtwarzacz CD, płyta CD – Odgłosy lasu, ilustracja jesiennego lasu i zwierząt w nim żyjących, opowieść ruchowa Jesienny dzień.
 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

I     Wprowadzenie do tematu zajęć

 

Jesienny dzień – opowieść ruchowa.

 

Nauczyciel mówi do dzieci: Dziś wybierzemy się do lasu na grzyby. Będziemy pokazywać to, co zdarzyło się w lesie. Możecie obserwować mnie, możecie też sami wymyślić, jak pokazać wysokie drzewo (nauczyciel pokazuje) albo siedzące na gałęzi ptaki. Pamiętajcie, że każdy może pokazać to w inny sposób i każdy sposób jest dobry. Zaczynamy! Nauczyciel włącza Odgłosy lasu.

 

W piękny jesienny dzień, gdy na niebie świeciło złote słońce, dzieci wybrały się do lasu na grzyby. Miały ze sobą koszyki. W lesie rosło bardzo dużo wysokich drzew, ale pomiędzy nimi widać było niskie drzewa. Wiał delikatny wiatr, który poruszał gałązkami. Siedziały na nich ptaki. Gdy usłyszały dzieci, przestraszyły się i odfrunęły. Dzieci wędrowały, aż napotkały na leśnej polanie dużo grzybków – borowików. Dzieci pochyliły się i zebrały grzybki do koszyków. Nagle na niebie pojawiły się chmurki, z których zaczął padać drobny deszcz, więc dzieci schowały się pod drzewkami, ale wiatr stawał się silniejszy. Dzieci postanowiły pobiec do domu. Zabrały koszyki i biegły, przeskakując kałuże, które utworzyły się na drodze. Wiatr wiał coraz mocniej, tak że ciężko im było iść, ale dom był już niedaleko. Kiedy udało im się w końcu dotrzeć do drzwi, okazało się że wiatr rozdmuchał ciemne chmury i na niebie znów zaświeciło słońce. Dzieci uśmiechnęły się i zaczęły liczyć grzybki w swoich koszykach.

 


II      Realizacja założonych celów
 

1.      Nauczyciel pokazuje ilustrację jesiennego lasu. Mówi do dzieci: Gdybyście jeszcze raz wybrali się do lasu, jaki zwierzęta moglibyście spotkać? Przyjrzyjcie się uważnie obrazkowi. Nauczyciel czeka chwilę i mówi: Kto potrafi wskazać … lisa? …wilka? …dzika? ….zająca…? dzięcioła? … sarnę? Czy wiesz jaki dźwięk wydaje… sowa?.... wilk? …dzik?

 

2.      Jakim jesteś zwierzątkiem? – odtworzenie ruchem lub gestem zachowań zwierząt leśnych.

Dziecko pokazuje, jak według niego zachowuje się wybrane zwierzę, np. lis – skrada się na palcach, wilk – szuka tropu z nosem przy podłodze, dzięcioł – stuka, sarna – pasie się, itd. Każde dziecko może pokazać inaczej. Następnie chętne dziecko pokazuje wybrane zwierzę, reszta grupy odgaduje kogo ono naśladuje.

 

3.      Nauczyciel podaje kilka faktów o ww. zwierzętach, również dzieci mogą zadawać pytania. Następnie nauczyciel zadaje pytania: Które zwierzę ma brązowe pióra, świetny wzrok i słuch i poluje w nocy? Które zwierze żywi się owadami wydobytymi z pnia drzewa? itd.

 

III     Podsumowanie zajęć

 

Cukierek albo Psikus (Knock knock, trick or treat?) – wspólne śpiewanie, przygotowanie do Halloween.

 

Knock knock, trick or treat?
Who are you? I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you? I'm a ghost. I'm a little ghost.

 

Knock knock, trick or treat? Who are you?
I'm a cowboy. I'm a little cowboy.

Knock knock, trick or treat?
Who are you? I'm a cowboy. I'm a little cowboy.

 

Knock knock, trick or treat? Who are you?
I'm a witch. I'm a little witch.
Knock knock, trick or treat? Who are you?
I'm a witch. I'm a little witch.

 

Knock knock, trick or treat? Who are you?
I'm a monster. I'm a little monster.
Knock knock, trick or treat?

Who are you? I'm a monster. I'm a little monster.

 

Knock knock, trick or treat? Who are you?
I'm a ballerina. A little ballerina.
Knock knock, trick or treat?
Who are you? I'm a ballerina. A little ballerina.

 

Knock knock, trick or treat? Who are you?
I'm a pirate. I'm a little pirate.
Knock knock, trick or treat?
Who are you? I'm a pirate. I'm a little pirate.

 

Knock knock, trick or treat?
Happy Halloween. Happy Halloween.  x2

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • psp5.opx.pl