Kurs rysunku MANGA nr 8, Kurs malowania i rysowania, Kurs rysunku Manga-Cały, Edycja-Manga

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B^acf© ö^soarcß&a

(0® P(§®3ß3yi

 

I

SPIS TREŚCI

 

 

 

 

 

MATERIAŁY

 

Każdy numer zawiera kurs rysunku mangi. Wszystkie zeszyty utworzą książkę - bogato ilustrowane kompendium na temat mangi i stylów rysowania. Do każdego numeru kolekcji dołączony jest przyrząd do rysowania lub kreślenia.

Opis materiałów do mangi

Błękitna kredka

 

 

SPRZEDAZ NUMERÓW ARCHIWALNYCH I PRENUMERATA:

MANGA FORUM

tel. (067) 210 86 50

BIURO OBSŁUGI KLIENTA;

tel. (067) 210 86 50

 

 

WYDAWCA:

Hachette Polska Sp. z 0.0. ul. Postępu 6 02-676 Warszawa

Spółka zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,

XII Wydział Gospodarczy Krajowego

Rejestru Sądowego,

ul. Barska 28/30, Nr KRS 0000038090

NIP: 521-10-17-253

Regon: 011131802

Wysokość kapitału zakładowego: 2 774 000,00 zł

SKŁAD I ŁAMANIE:

Dominik Trzebiński Du Chateaux

ISBN 978-83-7575-165-9 (całość)

ISBN 978-83-7575-309-7 (Nr 8)

Copyright © 2009, Hachette Collections Japan Copyright © 2009, Hachette Polska Sp. z 0.0.

Printed in Poland

MANGA BEZ ROMANSU, CZY TO MOŻLIWE?

Prasa źródłem inspiracji Stwórz dobrego przeciwnika Jak przedstawić upływ czasu?

TECHNIKI

Zdenerwowany chłopak

(1)                     Szkicowanie

Dłoń kobiety

(2)                     Rysowanie tuszem

Uśmiechnięta dziewczyna

(3)                     Wykończenie

HISTORIA I SCENARIUSZ

 

Uwaga! Kolekcja przeznaczona jest dla osób powyżej 14 roku życia. Do zeszytu są dołączone drobne elementy, zawierające ostre krawędzie.

Zmiana jest istotą historii Tworzenie tematu Historia to połączone epizody Ciekawskim pomysły same przychodzą do głowy

 

 

 

 

a

OPIS MATERIAŁÓW DO MANGI

Błękitna kredka służy głównie do zaznaczania obszarów, na które po zakończeniu rysowania tuszem zosta­ną naniesione rastry. Kształt i położenie rastrów nie tylko mówią o stylu i zdolności rysownika, ale również dodają rysunkowi głębi lub tworzą efekty. Użyj dołączonej kredki i twórz pełne ekspresji i udane rysunki.

BŁĘKITNA KREDKA

Kredki tej użyjemy podczas stosowania rastrów. Raster składa się z samo­przylepnej części wewnętrznej o wzorze utworzonym z dużej ilości kropek oraz z warstwy ochronnej. Nanosząc rastry na rysunek posługujemy się szpatułką, za pomocą której dociskamy raster przyklejając go do papieru.

 

3

 

 

 

O

RASTRY

Zdjęcia mogą różnić się od oryginału.

 

 

Są to przezroczyste i samoprzylepne arkusze o dość zróżnicowanym wzorze. Naklejane na niektóre obszary rysunku nadają mu nieco głę­bi. Na odwrotnej stronie rastra, na części samoprzylepnej znajduje się warstwa ochronna zapobiegająca zabrudzeniom. Pamiętaj, że manga to głównie rysunek czarno-biały. Dobierz zatem rastry dostosowane do realizowanego projektu.

GDY NIE WIDAĆ KRESEK NARYSOWANYCH BŁĘKITNĄ KREDKĄ...

Jeśli nałożywszy rastry, nie widzisz wyraźnie li­nii naszkicowanych błękitną kredką, rozwiążesz problem, podświetlając rysunek od tyłu. Mo­żesz użyć podświetlanego stolika albo przyłożyć rysunek do szyby a dzięki światłu dziennemu zobaczysz zarysowane miejsce.

©

SZPATUŁKA

 

Służy do dociskania rastrów do papieru, by te le­piej się przykleiły. Na rynku dostępne są szpatułki różnych producentów, znajdź tę, która najbardziej ci odpowiada!

UŻYCIE BŁĘKITNEJ KREDKI

TECHNIKA DODATKOWEJ KARTKI: używając szpatułki i czystej kartki (może to być warstwa ochronna użytego wcześniej rastra) można dokładniej nanieść rastry. Dodatkowa kartka służy do amortyzowania i przyklejania rastrów a dodatkowo uniemożliwia zniszczenie ich powierzchni. W ten sposób można z łatwością pokryć rastrami małe i bardzo szczegółowe pola, jak np. włosy.

 

 

 

CD POLE, NA KTÓRE NANOSIMY RASTRY Na obrysowanym tuszem rysunku wyzna­czamy powierzchnię i kształt.

? RYSOWANIE UNII EFEKTÓW SPECJALNYCH Teraz wyznaczymy orientacyjnie miejsce, gdzie będą znajdowały się linie efektów.

3 SZKICOWANIE LITER I WZORÓW Szkicujemy litery, wzory, itd...

 

 

ZAZNACZANIE I UDOSKONALANIE RYSUNKU POKRYTEGO TUSZEM

Jeśli w niektórych scenach dodamy nieco cienia i zastosujemy rastry, delikatnie zmodyfikujemy rysunek i dokładniej ukażemy osobowość postaci. Zastanów się jak użyjesz rastrów, by uzyskać potrzebny efekt.

 

© Po obrysowaniu tuszem,              <2> Dotnij raster tak, by był nieco              © Przytnij raster zgodnie z liniami

wyznacz niebieską kredką ob-              większy od zarysowanego na niebiesko              wytyczonymi kredką i dociśnij

szar do pokrycia rastrami.              obszaru i przyklej go.              go za pomocą szpatułki.

 

 

%%%%%% W*

. *%%%%*»%**% CV,V*VfV*V*V

V * » * » » T * » » »

f »              ł f              •>              f              «

*»              * *              I              r              I              « i • i f •

 

UWAGA

b*********

**********

b********* ********** ********** to********* *. * b fe *■ b b U * *

ft»»» <L» »»»»

& 6

VL-LlltWn1

b b b> * i! it * A fi> * £■ : :■ : • . : £ :•

b ******* b to b b b* t * i* & b* ■ . : .. .

k*b**to*tl>*to ' .. -• - - - ••

• ; • :• •• •-

V Ł i & p i i; 6 fc Ł

r- •• V ■■ .

V bbt, * S> &*&***

*  ft-»******** i- ifr»** #*>!»** * a ****** ** * * *

...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • psp5.opx.pl