Kurs rysunku MANGA nr 6(1), Kurs malowania i rysowania, Kurs rysunku Manga-Cały, Edycja-Manga

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

^WSZYSTKIE

w'- ¿sterJA



5 ATWARZ DZIEWCZYNY CAŁA POSTAĆ CHŁOPCA UŚMIECHNIĘTA DZIEWCZYNA

MATERIAŁY

KA CZERWONEGO TUSZU

rAW FORUM

ia 19,95 zł

ym 0% VAT)

r 6/2009

UMJEDZENjE I MIESZKJUK —ZNACZENIE INTERNETU

 

ndeks : ESOTbl

I SCENARIUSZ

DOSKONALANIA TEKSTÓW PÓ NATURALNOŚĆ JĘZYKA IE.TWORZENIA.DIALOG I W

0^X23 Ô^CSaDQÛâü

@® P@01@C®!) IPQIÄMäfflJISs) B® BSfiSfflSßg®M!Bä®

 

SPIS TREŚCI:

MATERIAŁY

 

Każdy numer zawiera kurs rysunku mangi. Wszystkie zeszyty utworzą książkę - bogato ilustrowane kompendium na temat mangi i stylów rysowania. Do każdego numeru kolekcji dołączony jest przyrząd do rysowania lub kreślenia.

Opis materiałów do mangi

Buteleczka czerwonego tuszu

Użycie kolorowych tuszów Świat kolorów

SPRZEDAŻ NUMERÓW ARCHIWALNYCH I PRENUMERATA:

tel. (067) 210 86 50

BIURO OBSŁUGI KLIENTA:

MANGA FORUM

tel. (067) 210 86 50

 

 

TECHNIKI

 

WYDAWCA:

Hachette Polska Sp. z 0.0. ul. Postępu 6 02-676 Warszawa

Spółka zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,

XII Wydział Gospodarczy Krajowego

Rejestru Sądowego,

ul. Barska 28/30, Nr KRS 0000038090

NIP: 521-10-17-253

Regon: 011131802

Wysokość kapitału zakładowego: 2 774 000,00 zł

Ubrania, jedzenie i mieszkanie Znaczenie Internetu

HISTORIA I SCENARIUSZ

 

SKŁAD I ŁAMANIE:

Dominik Trzebiński Du Châteaux

ISBN 978-83-7575-165-9 (całość)

ISBN 978-83-7575-307-3 (Nr 6)

Copyright © 2009, Hachette Collections Japan Copyright © 2009, Hachette Polska Sp. z 0.0.

Printed in Poland

Uwaga! Kolekcja przeznaczona jest dla osób powyżej 14 roku życia. Do zeszytu są dołączone drobne elementy, zawierające ostre krawędzie.

Twarz dziewczyny (3) Wykończenie

Cała postać chłopca

(2) Rysowanie tuszem

Uśmiechnięta dziewczyna (1) Szkic

Sposoby udoskonalania tekstów Zadbaj o naturalność języka Ćwiczenie tworzenia dialogów

OPIS MATERIAŁÓW DO MANGI

Dzięki rozwojowi technik drukarskich można wiernie odtworzyć ilustracje pokolorowane kredkami czy akwa­relą. Często stosuje się je w rysunku manga. Wśród różnych materiałów do wypełniania kolorowe tusze cieszą się dobrą opinią ze względu na jakość oddawania barw i ogromne podobieństwo do oryginału osią­gane podczas drukowania. Począwszy od tego numeru będziemy przedstawiać podstawowe wiadomości o kolorowych tuszach.

KOREK

#

 

Zapobiega wyciekaniu i wysychaniu tuszu.

 

 

 

 

 

 

 

# i. $ a ,

TUSZ

Można go rozcieńczyć lub wymieszać z innymi kolorami.

 

 

 

 

czerwony

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcia mogą różnić się od oryginału

 

TUSZE

Tusze dzielimy na dwie kategorie: tusze barwnikowe i tusze pig­mentowe. W przypadku pierwszych cząsteczki barwiące zostały rozpuszczone w wodzie. Istnieje duża różnorodność kolorów, które mogą występować w żywych odcieniach. Barwniki są jednak wrażliwe na działanie światła a otrzymane barwy mają tendencję do zmieniania. Tusze pigmentowe zostały zabarwione naturalnymi pigmentami, które nie rozpuszczają się w wodzie. W porównaniu z tuszami barwnikowymi, ich kolory są bardziej intensywne i odporne na działanie światła. Większość z nich po wysuszeniu staje się wodoodporna. Wodoodporne tusze doskonale nadają się do wykonywania konturów rysunku, gdyż nie rozmazują się po zetknięciu z wodą. Tusze rozpuszczalne w wodzie mają szeroką paletę barw. Łącząc je ze sobą możemy otrzymać nowe kolory. Radzimy dobrze przyjrzeć się cechom każdego tuszu i używać ich zgodnie ze sposobem rysowania i tym, co chcecie wyrazić.

RYSOWANIE KONTURÓW TUSZEM

 

Do rysowania konturów będziemy używać czarnego tuszu. Istnieje specjalny pigmentowy typ tuszu stworzony do rysowa­nia mangi za pomocą stalówki, takiej jak dołączona.

UŻYCIE KOLOROWYCH TUSZÓW

©

 

Sprzedawane kolorowe tusze to naj­częściej tusze barwnikowe. Można je rozcieńczyć wodą oraz dowolnie mieszać. Tusze te nie są wodood­porne, więc po wysuszeniu można je pomalować innym tuszem lub wy­mieszać z innymi kolorami na papie­rze. Tusze te nie nadają się do malo­wania konturów. W tym celu radzimy zastosować tusze wodoodporne.

ROZCIEŃCZANIE LUB MIESZANIE KOLORÓW

Tusze barwnikowe można rozcieńczać wodą. Można również mieszać je, tworząc nowe

kolory.

 

 

 

 

 

JAK UŻYWAĆ TUSZÓW?

Tusz, podobnie jak i farby, można rozprowadzać przy pomocy pędzelka a do rysowania cienkich linii użyć stalówki wsuniętej w uchwyt. Pędzelka ani stalówki nie zanurzamy bezpośrednio w buteleczce w tuszem.

Używając pipetki pobierz nieco tuszu i przelej go na paletę. Aby rozjaśnić kolor lub wymieszać z innym, należy delikatnie dozować ilość tuszu. Pipeta jest więc niezwykle przydatna. Jeśli chcesz zachować nowy kolor powstały wskutek wymieszania tuszów, radzimy przełożyć tusz do osobnej buteleczki.

 

 

 

 

PALETA

PIPETA

CIENKA LINIA

WYPEŁNIANIE

 

ŚWIAT KOLORÓW

A



KOŁO BARW

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TRZECIORZĘDOWE

ŻÓŁTY

PODSTAWOWY

CYJAN

PODSTAWOWY

MAGENTA

PODSTAWOWY

 

PURPUROWY

DRUGORZĘDOWY

CZY ULUBIONE BARWY ODZWIERCIEDLAJĄ NASZE UCZUCIA?

Ostatnimi laty dużą popularnością cieszą się zawody przywiązujące dużą wagę do kolorów, takie jak terapeuci czy dekoratorzy. Nie posiadając żadnej wiedzy z psychologii ani z kolorymetrii możemy poznać wpływ kolorów na człowieka. Przeprowadzone do­świadczenia wykazały, że kolory odbieramy nie tylko za pomocą wzroku ale również poprzez skórę. Gdy zamkniemy oczy a będziemy otoczeni kolorami zwanymi „ciepłymi” nastąpi skurcz mięśni. Jeśli zaś będą to barwy „chłodne” mięśnie rozluźnią się. Jesteśmy więc nieświadomie poddani wpływowi kolorów. Niektórzy twierdzą nawet, że ulubione barwy obrazują stan psychiczny osoby.

Jfítajsfr,1

 

GAMA KOLOROWYCH TUSZÓW Z KOLEKCJI „KURS RYSUNKU MANGA”

 

• Dobrze zakręć słoiczek zakrętką. W przeciwnym razie tusz może się wylać.

Kolor tuszu wystawionego na działanie światła może się zmie­nić. Należy więc przechowywać go z dala od źródeł światła.

 

• zestaw próbek dwóch barw podstawowych

 

• ZESTAW PRÓBEK TRZECH BARW PODSTAWOWYCH

 

• ZESTAW PRÓBEK DWÓCH BARW PODSTAWOWYCH + 50% BARWY CZARNEJ

 

MANGA FORUM

UBRANIA, JEDZENIE I MIESZKANIE

W codziennym życiu powinniśmy zaspokoić trzy podstawowe potrzeby: pożywienie, mieszkanie i ubranie. To samo odnosi się do postaci z mangi. Gdy przedstawisz te osoby biorąc to pod uwagę, twoje postacie zaczną żyć własnym życiem.

JEDZENIE DOSTARCZA INFORMACJI

Jak odżywiają się bohaterowie historii fantastycznych lub science fiction? Jeśli potrafisz odpowiedzieć na to pytanie i włączyć swą wiedzę do opowiadanej historii, stanie się ona bardziej prawdopodobna. Jeśli akcja rozgrywa się na zachodzie lub w apokaliptycznej przyszłości, to narysowanie postaci je­dzących pałeczkami jest mało wiarygodne. Jeśli jednak będą to Szwajcarzy jedzący sery czy też ludzie pierwotni odżywiający się mamutem, wszystko będzie w porządku! Dieta bohaterów pomaga czytelnikowi w stworzeniu wizji całego świata, a nie tylko poszczególnych cech postaci.

 

/

\

/

I \

 

DANE OSOBOWE NIE WYSTARCZĄ

Tworząc postać powinno się sporządzić listę jej cech charak­terystycznych. Weź notatnik, stwórz zarys osobowości notując wszystkie dane osobowe, jak gdybyś miał stworzyć ...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • psp5.opx.pl