Kurs rysunku MANGA nr 5, Kurs malowania i rysowania, Kurs rysunku Manga-Cały, Edycja-Manga

[ Pobierz całość w formacie PDF ]



9 788375 751703 >

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I

SPIS TREŚCI

 

 

 

 

 

Każdy numer zawiera kurs rysunku mangi. Wszystkie zeszyty utworzą książkę - bogato ilustrowane kompendium na temat mangi i stylów rysowania. Do każdego numeru kolekcji dołączony jest przyrząd do rysowania lub kreślenia.

SPRZEDAŻ NUMERÓW ARCHIWALNYCH I PRENUMERATA:

tel. (067) 210 86 50

BIURO OBSŁUGI KLIENTA:

tel. (067) 210 86 50

WYDAWCA:

Hachette Polska Sp. z 0.0. ul. Postępu 6 02-676 Warszawa

Spółka zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy,

XII Wydział Gospodarczy Krajowego

Rejestru Sadowego,

ul. Barska 28/30, Nr KRS 0000038090

NIP: 521-10-17-253

Regon: 011131802

Wysokość kapitału zakładowego: 2 774 000,00 zł

MATERIAŁY

Wyjaśnienie materiałów do mangi

Korektor w długopisie Posługiwanie się korektorem

Stosowanie rastrów ze zróżnicowaną intensywnością półtonów

Rodzaje rastrów ze zróżnicowaną intensywnością półtonów

MANGA FORUM

Okładka to twarz mangi Podstawowe informacje jak zostać profesjonalistą

TECHNIKI

 

Twarz dziewczyny

(1)                Szkic

(2)                   Rysowanie tuszem

Cała postać chłopca

(1) Szkic

SKŁAD I ŁAMANIE:

Dominik Trzebiński Du Châteaux

ISBN 978-83-7575-165-9 (całość)

ISBN 978-83-7575-170-3 (Nr 5)

Copyright © 2009, Hachette Polska Sp. z 0.0. Printed in Poland

HISTORIA I SCENARIUSZ

Uwaga! Kolekcja przeznaczona jest dla osób powyżej 14 roku życia. Do zeszytu są dołączone drobne elementy, zawierające ostre krawędzie.

Budowanie historii z tematem jako

PUNKTEM WYJŚCIA

Prosta budowa historii

OPIS MATERIAŁÓW DO MANGI

Korektor w długopisie z białym tuszem jest narzędziem stosowanym zwykle przy rysowaniu mangi. Użycie go pozwoli nam na rysowanie tuszem bez obaw, że się pomylimy.

KOREKTOR W DŁUGOPISIE

NAKRĘTKA

Jest niezbędna, żeby tusz w końcówce długopisu nie wysechł.

MATERIAŁY

Korektor w długopisie zawiera wkład z białym korektorem w płynie, który wypływa przez końcówkę pod wpływem nacisku. Jest to narzędzie niezbędne na etapie ryso­wania tuszem lub wykańczania. Może powszechniejsze jest stosowanie korektora w płynie, ale w odróżnieniu od niego korektor w długopisie nie wymaga żadnego dodatkowego przygotowania, żeby osiągnąć wymaganą grubość, stąd też jego zalety: jest szybszy i praktyczniejszy w użyciu.

KOŃCÓWKA

Korektor w długopisie ma końcówkę 0,5 mm choć istnieją też na rynku koń­cówki w innych rozmiarach jak 0,7 mm lub nawet 1 mm. Mniejsza grubość jest bardzo praktyczna, ponieważ pozwala na uwalnianie bardzo małych ilości płynu. Przy większych polach zaleca się stoso­wanie korektora w długopisie z końcówką o większej średnicy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

^JAK POSŁUGIWAĆ SIĘ KOREKTOREM ^

SPOSÓB TRZYMANIA KOREKTORA W DŁUGOPISIE

 

 

 

O MATERIAŁACH

Korektory się różnią zależnie od marki. Mogą być na bazie oleju, wody, mieszane bądź wodoodporne. Gęstość to kolejny element, o którym trzeba pamiętać. Po zużyciu korektora w długopisie, który oferujemy w prezencie, wybierz korektor odpowiedni do twojego sposobu pracy. Poza takim modelem długopisu istnieją inne: ciśnieniowe i przyciskowe, w których nie trzeba naciskać na zbiornik z korektorem.

 

Jak nazwa wskazuje jest to długopis, więc sposób trzymania go będzie taki sam jak w przypadku jakiegokolwiek innego długopisu. Kciuk kontroluje dopływ płynu. Opuszka tego palca powinna znajdować się na wysokości pojemnika z korektorem.

Po wstrząśnięciu długopisu należy go delikatnie oprzeć o papier naciskając kciukiem na pojemnik z korektorem. Ilość wypływającego korektora będzie proporcjonalna do siły nacisku.

ZASTOSOWANIE KOREKTORA W DŁUGOPISIE

POPRAWIANIE LINII

Korektora w płynie używa się zasadniczo do poprawiania linii na etapie rysowania tuszem i wykończenia. Kiedy popełnimy błąd przy rysowaniu tuszem i wyjdziemy poza linie wyznacza­jące postaci lub elementy tła zaznaczone na szkicu, posłużymy się korektorem, żeby poprawki wyszły czysto.

TWORZENIE LUB PODKREŚLANIE BLASKU

Umieszczenie niewielkiego białego punkcika w źrenicy oka wywoła wrażenie blasku i spowoduje, że postać stanie się atrakcyjniejsza. Możemy go też narysować na grzbiecie fal lub na włosach, żeby wywołać efekt połysku.

9

 

 

 

NIE MA ZNACZENIA, JEŚLI WYTRZESZ ZA DUŻO

Są korektory w płynie, na których po wyschnięciu nie można już rysować, warto więc zwrócić uwagę na tę właściwość. Nie jest tak w przypadku korektora, który dajemy ci w prezencie.

 

Poprawianie korektorem linii ciągłej

Błąd w trakcie korekty. Zamalowali­śmy więcej niż trzeba.

Na powierzchni pokrytej korektorem można ponownie rysować.

 

 

£ OSTROŻNIE!

PIELĘGNACJA

^ POCZEKAJ AŻ WYSCHNIE

 

 

 

Jeśli nie zaczekamy do całkowitego wyschnięcia płyn może poplamić ręce lub zabrudzić papier. Nie będzie też można ponownie rysować w miejscu, gdzie były poprawki. Pracę można kontynuować dopiero po wyschnięciu korektora.

Jeśli wypłynie za dużo korektora schnięcie po­trwa długo I utworzy się zgubienie utrudniające rysowanie nowych linii w miejscu, gdzie były poprawki. Przy poprawkach staraj się użyć tylko tyle płynu Ile trzeba.

Jeśli korektor wyschnie, kulka w końcówce długopisu przestanie się obracać i korektor nie będzie wypływać. Dlatego po użyciu korektora wyczyść dobrze końcówkę długopisu chusteczką higieniczną i nie zapomnij nałożyć nakrętki.

RASTRY ZE ZRÓŻNICOWANĄ INTENSYWNOŚCIĄ

AA ATCDIAW

Rastry ze zróżnicowaną intensywnością półtonów to rodzaj rastrów często używany do rysowania krajobra­zów, postaci, ubrań, itd. Opanowanie posługiwania się tym typem rastrów otworzy rysownikowi mangi nowe możliwości, dostarczając mu różnych form wyrazu.

RASTRY ZE ZRÓŻNICOWANĄ INTENSYWNOŚCIĄ PÓŁTONOW

Rastry ze zróżnicowaną intensywnością półtonów są rodzajem rastrów punk­towych. W odróżnieniu od zwykłych rastrów punktowych, w których na całej powierzchni plamki są tej samej wielkości i tak samo zagęszczone, tutaj wielkość pla­mek się zmienia od 100 do 60 dając efekt cieniowania. Istnie­ją rastry o różnym zagęszczeniu punktów i takie, w których wzór cieniowania się powtarza 2, 3, 4, 5 lub więcej razy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INNE RODZAJE RASTRÓW

 

 

RASTER PUNKTOWY

To rastry z plamkami o jedna­kowej wielkości równomier­nie gęsto rozłożonych.

RASTRY ZE WZOREM

To rastry z powtarzającymi się symbolami, znakami, ry­sunkami i motywami.

RASTRY DO EFEKTÓW RASTER BIAŁY

To rastry zadrukowane bia­ło rastry z motywami nieregu- łą farbą (do st0S0Wania na larnymi tworzącymi określone czarnym tle), efekty

 

NAKŁADANIE RASTRÓW ZE ZRÓŻNICOWANĄ INTENSYWNOŚCIĄ PÓŁTONÓW

Przyłóż delikatnie folię na całej po­wierzchni, na której chcesz odcisnąć wzór.

Odetnij folię nożykiem wzdłuż linii wyznaczających postać i usuń zbęd­ne części folii.

Potrzyj folię szpatułką aż wzór dobrze przylgnie do papieru.

 

# PIONOWE

Raster z normalnym cieniowa­niem półtonów. Używa się go do rysowania krajobrazów i dużych powierzchni tła. Ponieważ daje on ...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • psp5.opx.pl