Kurs rysunku MANGA nr 3, Kurs malowania i rysowania, Kurs rysunku Manga-Cały, Edycja-Manga
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
szmid
> rumf
ysj
CLÍ
KOD PREMIUM PASS DO DARMOWYCH OPCJI NAMANGA FORUM
www.jUawgaKM»*s. p 1/fot* i* m
f
-VARZ CHŁOPCA
(3)
■
OCZY KOBIETY
(2) i TUSZEM
RĘKA MĘŻCZYZNY MATERIAŁY
■. .. .
POSŁUGIWANIE SIĘ PIÓREM POSŁUGIWANIE SIĘ RASTRAMI
MlNG, FORUM
r 3/2009
ndeks : ÎSCHLI
PROCES TWORZENIA MANGI ZANIM MANGA DOTRZE DO CZYTELNIKÓW
HISlQRfô I SCENARIUSZ
FILARY HISTORII ¡TWORZENIA HISTORII
SPIS TREŚCI:
MATERIAŁY
Każdy numer zawiera kurs rysunku mangi. Wszystkie zeszyty utworzą książkę - bogato ilustrowane kompendium na temat mangi i stylów rysowania. Do każdego numeru kolekcji dołączony jest przyrząd do rysowania lub kreślenia.
SPRZEDAŻ NUMERÓW ARCHIWALNYCH I PRENUMERATA:
tel. (067) 210 86 50
BIURO OBSŁUGI KLIENTA:
tel. (067) 210 86 50
Posługiwanie się piórem
Posługiwanie się piórem Jak kreślić linię piórem
Posługiwanie się rastrami
Posługiwanie się rastrami Podstawowe wiadomości o rastrach punktowych
WYDAWCA:
Hachette Polska Sp. z 0.0. ul. Postępu 6 02-676 Warszawa
Spółka zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy,
XII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sadowego,
ul. Barska 28/30, Nr KRS 0000038090
NIP: 521-10-17-253
Regon: 011131802
Wysokość kapitału zakładowego: 2 774 000,00 zł
SKŁAD I ŁAMANIE:
DominikTrzebiński Du Châteaux
MANGA FORUM
Proces tworzenia mangi
Zanim manga dotrze do czytelników
TECHNIKI
Twarz chłopca
(3) WYKOŃCZENIE
Oczy kobiety
(2) RYSOWANIE TUSZEM
Ręka mężczyzny
(l) SZKIC
ISBN 978-83-7575-165-9 (całość)
ISBN 978-83-7575-168-0 (Nr 3)
Copyright © 2009, Hachette Polska Sp. z 0.0.
Printed in Poland
HISTORIA ¡SCENARIUSZ
Uwaga! Kolekcja przeznaczona jest dla osób powyżej 14 roku życia. Do zeszytu są dołączone drobne elementy, zawierające ostre krawędzie.
Filary historii
Ćwiczenie tworzenia historii
SPOSÓB POSŁUGIWANIA SIĘ PIÓREM
Najbardziej charakterystyczną cechą pióra jest to, że zależnie od siły, z jaką się je przyciska, można kreślić linie mniej lub bardziej delikatne i/lub intensywne. Służy to do nadawania różnych kształtów temu, co rysujesz: formy bardziej zaokrąglone i delikatne do postaci, linie bardziej proste do przedmiotów mechanicznych a nawet uzyskiwanie efektu przypominającego aksamit jak na sierści zwierząt. Aby to osiągnąć, będziesz musiał nauczyć się kilku podstawowych rzeczy o posługiwaniu się piórem. Na tej stronie pokażemy, jak prawidłowo trzymać pióro.
5
JAK TRZYMAĆ PIÓRO (i)
W taki sam sposób jak ołówek, ale dbając aby płaska część stalówki i rowek były skierowane do góry. Staraj się nie ściskać pióra zbyt mocno, bo nie uda ci się właściwie ułożyć ręki i trudno będzie swobodnie manewrować piórem. Rozluźnij ramiona i dłoń i nie przyciskaj zbyt mocno.
JAK TRZYMAĆ PIÓRO (2)
Kierując rowek stalówki ku górze, delikatnie opieramy końcówkę stalówki o papier. Wtedy ze stalówki wypływa atrament pozwalając na kreślenie linii. Jeśli pióro nie jest dobrze podparte, może porysować papier a atrament może się rozmazać. Jeśli jesteś początkujący, poćwicz dobrze ten krok aż uda ci się kreślić linie w prawidłowy sposób.
środkowa część stalówki
A Uchwyć trzon pióra. Kciuk i palec wskazujący ułóż w kółko i chwyć tymi placami trzon pióra w odległości ok. centymetra od stalówki. Musisz wyczuć punkt optymalny dla ciebie, bo każdy człowiek pisze w inny sposób.
środkowa część stalówki
▲ Podeprzyj pióro bokiem palca środkowego, tak żeby kciuk, palec wskazujący i bok palca środkowego całkowicie je podtrzymywały.
A Aby właściwie posługiwać się piórem, przesuwaj palec lub nadgarstek rysując linie w kierunku zaznaczonym strzałką.
A Jeśli spróbujemy nakreślić linię trzymając pióro w pozycji jak na zdjęciach, atrament nie będzie wypływał i pióro porysuje papier.
A Palec serdeczny i mały układają się w tej samej linii co środkowy.
AK KREŚLIĆ LINIE PIÓREM
Zależnie od ruchu i siły nacisku pióro nakreśli cieńsze lub grubsze linie. Jak osiągniesz wprawę, będziesz mógł kreślić linie nawet o grubości milimetra jednym pociągnięciem pióra. Tutaj pokazujemy, jak kontrolować końcówkę stalówki.
KIERUNEK LINII
Są dwa podstawowe kierunki przy kreśleniu linii: biorąc za punkt odniesienia rowek stalówki - pionowa linia pióra wzdłuż tego rowka lub linia prostopadła do niej. Zależnie od kierunku kreślenia, uzyskasz różne kreski.
pozioma linia pióra
pionowa linia pióra wzdłuż rowka stalówki
Jeśli mocniej naciśniesz papier, końcówka stalówki się rozchyli wypuszczając więcej atramentu.
CIENKA LINIA
, kąt 90o
kąt 90°
JAK KONTROLOWAĆ GRUBOŚĆ LINII
Jeśli rysujesz w linii wzdłuż rowka stalówki, rysując w kierunku przeciwnym do tego, który wskazuje końcówka stalówki (do siebie), możesz nakreślić linie różnych grubości mocniej lub słabiej przyciskając pióro. Każda technika ma swoje osobliwości, które trzeba opanować.
i. NACISKAJĄC Z RÓŻNĄ SIŁĄ RÓŻNICUJESZ LINIE
Aby zmodyfikować grubość linii, po prostu zwiększ nacisk palca wskazującego, żeby przenieść tę siłę na papier. Jeśli chcesz, żeby różnica była bardziej zaakcentowana, zwiększ też napięcie nadgarstka.
GRUBA LINIA
Im słabiej przyciśniesz pióro, tym mniej rozsunie się stalówka i tym cieńszą linię narysujesz.
JAK NARYSOWAĆ LINIĘ JEDNOLITĄ
Kreśląc linię prostopadle do rowka stalówki uzyskasz linię bardziej jednolitą. Jeśli użyjesz zbyt dużej siły, kreska może się urwać. Najpierw podeprzyj rękę, w której trzymasz pióro i po prostu delikatnie przyłóż końcówkę stalówki do papieru, kontrolując siłę nacisku palca wskazującego. Poruszając nadgarstkiem nakreślisz linię.
2. RÓŻNA KRESKA PRZY RÓŻNYM KĄCIE NACHYLENIA PIÓRA
Im większy kąt będzie pomiędzy papierem a piórem, tym cieńszą linie narysujesz. Ale trzymając pióro w pozycji pionowej możesz porysować papier, więc trzeba uważać. Im bardziej pochylone będzie pióro, to znaczy im mniejszy będzie kąt pomiędzy papierem a piórem, tym grubsza będzie linia.
Jeśli ustawisz pióro prawie pionowo, bardzo możliwe, że linia będzie się rwała i porysujesz papier. Aby tego uniknąć staraj się prawie w ogóle nie naciskać pióra, wtedy linia będzie delikatniejsza.
GRUBA LINIA
Począwszy od takiego nachylenia pióra grubość linii
Jeśli przyłożysz pióro bardziej poziomo, nie zarysuje papieru, więc możesz użyć większej siły. Wtedy stalówka bardziej się rozchyli kreśląc grubszą linię.
JAK POSŁUGIWAĆ SIĘ RASTRAMI
Na rynku dostępne są różne rastry różnych producentów, ale zasadniczo wszystkie się stosuje w ten sam sposób. Rastry są niezbędne do mangi, ponieważ służą do rysowania różnych elementów - od tła, poprzez wzorki po określone znaki. Im lepiej je opanujesz, tym łatwiej będzie ci rysować, więc poświęć odpowiednio dużo czasu na naukę posługiwania się rastrami, jest to inwestycja, która się zwróci w postaci atrakcyjniejszych rysunków.
RODZAJE RASTRÓW
KROPKI
Jest wiele rodzajów rastrów, ale możemy je podzielić na sześć dużych grup. Pokażemy, do czego służy każda z nich i czym się charakteryzuje. Poza tym zaoszczędzisz mnóstwo czasu jeśli np. do rysowania wzoru na sukience użyjesz rastrów. Jednak ich nadużywanie może pogarszać efekt końcowy, więc posługuj się nimi jako uzupełnieniem i nie pozwól, by stały się elementem dominującym.
ILUSTRACJA
9
Składają się z wielu drobnych nadrukowanych punkcików. Kropki mogą być większe lub mniejsze i rozmieszczone bliżej lub dalej od siebie. Są to rastry najczęściej stosowane w rysowaniu mangi i istnieją odpowiednie techniki właściwego posługiwania się nimi.
To ilustracja lub fotografia w rastrach albo w półtonach. Tak naprawdę rysujący powinien to rysować odręcznie, ale rastry oszczędzają czas i są bardzo pomocne, kiedy ilustracje są skomplikowane a ty jesteś początkujący. Ilustracje budynków stosuje się na przykład przy rysowaniu tła a kwiaty służą do rysowania szczegółów albo wzorów na ubraniach.
WZÓR
LITERY
HHHHUHHHHH
aaaaaaaaaa
1111111111111
2222222222 ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]