Kurs rysunku MANGA nr 15, Kurs malowania i rysowania, Kurs rysunku Manga-Cały, Edycja-Manga
[ Pobierz całość w formacie PDF ]mm
WIZUALNY
f iTWARZ KOBIETY
(i) szkicowanie
smebSSdziewczyna
KgfflWSOWANIE TUSZEM
■Biegnący chłopak
Sfe') WYKOŃCZENIE
^^^ŻIATERIAŁY
STALÓWKA TYPU C i«.—» RASTER KWADRATOWY
19,95 zł i 0% VAT) 5/2010
imm forum
ieks : □ Tbl
HI5MM
<m smrnrn mmmmmm m> mm/mmmm
MATERIAŁY
Każdy numer zawiera kurs rysunku mangi. Wszystkie zeszyty utworzą książkę - bogato ilustrowane kompendium na temat mangi i stylów rysowania. Do każdego numeru kolekcji dołączony jest przyrząd do rysowania lub kreślenia.
Opis materiałów do mangi
Stalówka typu G Raster w kwadraty
MANDZE
SPRZEDAŻ NUMERÓW ARCHIWALNYCH I PRENUMERATA:
tel. (067) 210 86 50
BIURO OBSŁUGI KLIENTA:
tel. (067) 210 86 50
WYDAWCA:
Hachette Polska Sp. z 0.0. ul. Postępu 6 02-676 Warszawa
Spółka zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego,
ul. Barska 28/30, Nr KRS 0000038090
NIP: 521-10-17-253
Regon: 011131802
Wysokość kapitału zakładowego: 2 774 000,00 zł
MANGA FORUM
Komunikacja z czytelnikiem w Kącik specjalistów
TECHNIKI
Twarz kobiety
(1) Szkicowanie
Siedząca dziewczyna
(2) Rysowanie tuszem
Biegnący chłopak
(3) Wykończenie
SKŁAD I ŁAMANIE:
Dominik Trzebiński Du Châteaux
ISBN 978-83-7575-165-9 (całość)
ISBN 978-83-7575-316-5 (Nr 15)
Copyright © 2010, Hachette Collections Japan Copyright © 2010, Hachette Polska Sp. z 0.0.
Printed in Poland
HISTORIA I SCENARIUSZ
Uwaga! Kolekcja przeznaczona jest dla osób powyżej 14 roku życia. Do zeszytu są dołączone drobne elementy, zawierające ostre krawędzie.
Historia z trzema motywami
5
<
E
UJ
5
s
UŻYCIE STALÓWKI TYPU G
STALÓWKA TYPU G
Ten typ stalówki umożliwia rysowanie grubych kresek. Gdy wywrzemy niewielki nawet nacisk, szczelina stalówki poszerza się w zależności od siły jaką przyłożymy, dzięki czemu możemy kontrolować intensywność (grubość) linii. Jest to stalówka przystosowana do rysowania równych i swobodnych linii, więc idealnie pasuje do rysowania postaci. Jest to ulubiony typ stalówki wielu rysowników mangi. Można ją bez problemu nabyć w każdym sklepie z artykułami dla artystów.
Używając dołączonej stalówki typu G, bez problemu narysujesz równe i swobodne linie. Umiejętność ta przyda ci się podczas rysowania postaci.
OPIS MATERIAŁÓW DO MANGI
PRZYSTOSOWANA DO RYSOWANIA POSTACI
#
.
OPANUJ GRUBOŚĆ RYSOWANE) LINII
1. LINIE ZMIENIAJĄ SIĘ W ZALEŻNOŚCI OD UŻYTEJ SIŁY
Aby zmienić grubość linii wystarczy po prostu zwiększyć nacisk wywierany na stalówkę palcem wskazującym, jeśli pragniesz mocniej zaakcentować różnicę, wykonaj mocniejszy nacisk już na wysokości nadgarstka.
2. RÓŻNE KRESKI POD RÓŻNYM KĄTEM
Im większy kąt między stalówką i papierem, tym cieńsza linia. Jednak trzymając stalówkę w pozycji pionowej można łatwo podrapać papier. Należy więc zachować ostrożność. Natomiast im bardziej pochylimy stalówkę, czyli im mniejszy kąt miedzy nią a papierem, tym grubsza linia.
STALÓWKA SZKOLNA
Zdjęcia mogą różnić się od oryginału.
Mimo iż dzięki elastycznemu kanalikowi stalówka typu G ułatwia kontrolowanie grubości linii, to niewłaściwy nacisk może doprowadzić do powstania linii skrzywionych. Początkującym pragnącym rysować regularne linie polecamy nieco twardszą stalówkę szkolną.
Niektórzy zawodowcy używają stalówki szkolnej do rysowania tuszem głównych linii swoich postaci, gdyż dzięki temu otrzymują regularne kreski o jednakowej grubości. Należy jednak pamiętać, że stalówka szkolna nie powinna służyć do tego. Używając jej ryzykujemy stworzenie postaci mało wyrazistej i zlewającej się z dekoracją (również narysowaną za pomocą tej stalówki). Uważaj rysując postacie przy użyciu stalówki szkolnej.
UŻYCIE RASTRÓW KWADRATOWYCH
Spróbujemy nadać naszym postaciom więcej wyrazu, stosując w tym celu rastry kwadratowe. Są one niezbędne, jeśli pracujesz nad mangą opowiadającą o świecie studentów.
RASTER KWADRATOWY
PATRON
(WZÓR) RASTRA
Kwadraty to wzór stosowany j od bardzo dawna do tkanin, j z których wykonuje się kimona. Również na zachodzie można spotkać wiele materiałów w kratkę, jak np. ginghom czy szkoc- I ka krata. Wzór ten stosuje się na ubraniach szytych na całym świecie.
Ten typ rastra zbudowany jest z podstawy utworzonej z punktów ułożonych w taki sposób, że tworzą regularny szablon. Istnieje wiele odmian rastrów tego typu. Tym razem dołączamy raster kwadratowy. Nada on rysunkom głębi. Naucz się rozpoznawać ten typ rastrów zwanych również „patronami” i używać ich w zależności od potrzeb.
UŻYCIE RASTRA KWADRATOWEGO
Raster ten wzoruje się na motywie w kwadraty (znanym w Japonii pod nazwą ichimatsu). Jest często stosowany do podkreślenia różnych tkanin. Pasuje idealnie zarówno do ubrań jak i do przedmiotów wykonanych z materiału.
ORIENTALNE UBRANIA
Raster ten idealnie pasuje do opowieści rozgrywających się feudalnej Japonii. Dzięki niemu łatwiej odtworzyć dawną atmosferę.
MUNDURKI
Używamy go również do podkreślania szkolnych mundurków noszonych przez dziewczęta (oraz chłopców). Naniesiony na spódnicę i kamizelkę tworzy doskonały efekt.
DROBNE PRZEDMIOTY
Pasuje do obrusów, szalików lub toreb, które zawsze podkreśla.
©
NADMIAR MOZĘ STWORZYĆ PRZECIWNY EFEKT
Rastry, zwane patronami, w przeciwieństwie do rastrów punktowych, posiadają bardzo szczególny wzór i ich nadmierne użycie może odwrócić uwagę czytelnika, który powinien jednak skoncentrować się na postaci, a nie na drugorzędnych szczegółach. Ogranicz użycie tego typu rastra do jednego przedmiotu, który pragniesz podkreślić.
KOMUNIKACJA Z CZYTELNIKIEM W MANDZE
9
Może kiedyś natrafiłeś na mangę o dość oryginalnym rozmieszczeniu okienek lub o bardzo specyficznym \ sposobie kadrowania planu? Może widziałeś kiedyś ilustrację, dzięki której odniosłeś wrażenie, że zagłębiasz się w sam środek akcji? jak stworzyć tego typu rysunki?
KOMUNIKACJA Z NIEZNANĄ OSOBĄ
Utwory wpisujące się w dziedziny wymagające kreatywności, jak na przykład manga, malarstwo czy literatura stają się dziełami dopiero wówczas, gdy przekażą obcym osobom swą wizję świata. Bez względu na to, czy chodzi o dzieła o ogromnej wartości artystycznej, czy o zwykłe produkty rozrywkowe i bez względu na ich rodzaj, wszystkim utworom przyświeca jeden cel: nawiązać kontakt z czytelnikiem lub widzem. W malarstwie artysta komunikuje się poprzez wymyślony i wykonany obraz. W mandze mamy historię opowiedzianą pod postacią kolejno następujących okienek. Dlatego właśnie osoby pragnące przedstawić w mandze pewną ideę lub historię, na której im zależy, będą miały mniej problemów z ukończeniem utworu, niż osoby, które chcą po prostu narysować udaną mangę.
PRZEDSTAWIAJ W KONKRETNY SPOSÓB
Powieść, w przeciwieństwie do mangi, musi wyrazić wszystko, co autor miał na myśli jedynie za pomocą tekstu. Zastanawiając się nad tym głębiej można stwierdzić, że najlepsi powieściopi- sarze to osoby, które doskonale opanowały gramatykę, mają bardzo bogaty zasób słów i są w stanie tworzyć doskonałe teksty. Niekoniecznie. Jeśli autor potrafi dokładnie wymyślić poruszającą scenę, która zainteresuje czytelnika i uda mu się poprawnie ją opisać, ma szanse na bestseller. Manga przekazuje idee poprzez rysunki i tekst. Ważne jest, żeby dokładnie przemyśleć wszystkie sceny. Jeśli jesteś w stanie przekształcić wymyślone sceny na serię okienek, masz większe szanse, że podczas tworzenia tekstu nie zablokujesz się twórczo.
SZKICE WYKONYWANE DLA WPRAWY
Umiejętność przywoływania różnych obrazów jest czymś naturalnym dla wszystkich osób, które pragną rysować oryginalne i poruszające czytelników utwory. Najczęściej jest tak, że każda z osób uczestniczących w jakimś wydarzeniu zapamiętuje je inaczej. Przeżywając to samo doświadczenie każdy odnosi inne wrażenia i emocje i zapamięta je na dłużej lub krócej w zależności od swej wrażliwości. Chcemy przez to powiedzieć, że sceny wymyślone przez autora są od...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]