Kurs rysunku MANGA nr 12(1), Kurs malowania i rysowania, Kurs rysunku Manga-Cały, Edycja-Manga

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

asjnao



Z£KŁMO^m DZIEWCZYNA

^ JJShcHŁOPCZYKA

y j*KtS0WANIE TUSZEM

^PzfóKOCZONY CHŁOPIEC

(3) WYKOŃCZENIE

MATERIAŁY

IBUJEllECZK^FIOLETOWEGO TUSZU stoso>wa1ni eTkOLORO W EG 0 TUSZU

 

 

 

 

deks: ¡□SL1

RÓŻNICE MIĘDZY

 

 

HISffiOMl

Ij^BGEP©

@® p»h mmmmsm ®@ mmmmmm®

Lhjh

 

 

 

 

 

MATERIAŁY

 

Każdy numer zawiera kurs rysunku mangi. Wszystkie zeszyty utworzą książkę - bogato ilustrowane kompendium na temat mangi i stylów rysowania. Do każdego numeru kolekcji dołączony jest przyrząd do rysowania lub kreślenia.

Opis materiałów do mangi

Buteleczka fioletowego tuszu Stosowanie kolorowego tuszu (2)

 

 

SPRZEDAŻ NUMERÓW ARCHIWALNYCH I PRENUMERATA:

tel. (067) 210 86 50

BIURO OBSŁUGI KLIENTA:

tel. (067) 210 86 50

WYDAWCA:

Hachette Polska Sp. z 0.0. ul. Postępu 6 02-676 Warszawa

Spółka zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,

XII Wydział Gospodarczy Krajowego

Rejestru Sądowego,

ul. Barska 28/30, Nr KRS 0000038090

NIP: 521-10-17-253

Regon: 011131802

Wysokość kapitału zakładowego: 2 774 000,00 zł

MANGA FORUM

Oswój SIĘ Z PRZYRODĄ

Różnice między zawodowcem a amatorem Kącik specjalistów

TECHNIKA

historia 1

SCENARIUSZ

ISBN 978-83-7575-165-9 (całość)

ISBN 978-83-7575-313-4 (Nr 12)

Copyright © 2010, Hachette Collections Japan Copyright © 2010, Hachette Polska Sp. z 0.0.

Printed in Poland

Uwaga! Kolekcja przeznaczona jest dla osób powyżej 14 roku życia. Do zeszytu są dołączone drobne elementy, zawierające ostre krawędzie.

SKŁAD I ŁAMANIE:

Dominik Trzebiński Du Châteaux

Zakłopotana dziewczyna

(1)                   Szkicowanie

Oczy chłopczyka

(2)                  Rysowanie tuszem

Zaskoczony chłopiec

(3)                  Wykończenie

Stwórz wiele krótkich historii Zacznij od dramatycznej sceny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPIS MATERIAŁÓW DO MANGI

Dzięki rozwojowi technik drukarskich podczas drukowania udaje się idealnie odtworzyć ilustracje pokoloro­wane kredkami lub akwarelą. Często zresztą używa się ich w mandze. Wśród różnych materiałów do koloro­wania to kolorowe tusze cieszą się doskonałą opinią, jeśli chodzi o jakość i podobieństwo do oryginału, jakie otrzymuje się podczas drukowania.

3

 

 

 

 

 

FIOLETOWY

KOREK

Niezbędny, by zapobiec wycieka­niu i wysychaniu tuszu.

TUSZ              

Można rozcieńczyć go lub wy­mieszać z innymi kolorami.

 

niebieski

Zdjęcia mogą różnić się od oryginału.

fioletowy

 

Gama kolorowych tuszy „Kurs rysunku manga”

• Dobrze zamknij zakrętkę. Jeśli korek nie zostanie odpowiednio              4 Kolor tuszu może zmienić się jeśli buteleczka będzie wystawiona

zamknięty, tusz może wycieknąć.              na              działanie              słońca.              Przechowuj tusz w zaciemnionym miejscu.

STOSOWANIE KOLOROWEGO TUSZU

(2)

Spośród wszystkich materiałów do rysowania ogromny sukces odniosły kolorowe tusze, których barwa nie zmienia się podczas drukowania. Niektórzy z was z pewnością nigdy ich nie używali. Zaczniemy więc od samych podstaw dotyczących kolorowych ilustracji, czyli od wyboru papieru.

Gdy zamierzasz wykonać kolorową ilustrację, najważniejszy jest wybór papieru. Papier, którego można użyć zmienia się w zależno­ści od zastosowanego materiału i sposobu rysowania i to on wpływa na końcowy efekt pracy. Na rynku istnieje duża różnorodność papieru w różnych cenach. Możliwe, że będziesz mieć nie lada problemy z dokonaniem wyboru. Poniżej przedstawiamy kilka papierów dostosowanych do ilustracji wykonywanych kolorowym tuszem. Każdemu opisowi towarzyszy przykładowe zdjęcie. Mamy nadzieję, że w ten sposób ułatwimy ci podjęcie decyzji.

WATERFORD

Saunders Waterford Series to wysokogatunkowy angielski papier przezna­czony do akwareli. Od wielu lat jest bardzo ceniony w Anglii, otrzymał nawet pieczęć prestiżowej Royal Watercolour Society (Królewskie Towarzystwo Akwarelistyczne). Surowcem wykorzystywanym w 100% do produkcji papie­ru jest czysta bawełna. Papier ten charakteryzuje się powierzchnią odporną na rysunki wykonywane wszystkimi technikami. Na zdjęciu pokazujemy Saunders Waterford Natural, który jest delikatnie zabarwiony. Saunders Waterford White zaś jest idealnie biały. Możesz dobrać odpowiedni odcień w zależności od pożądanego efektu.

BB KENT

Kent Paper, również angielski, jest kolejnym wysokogatunkowym papierem. Występuje w dwóch odmianach: papier gruboziarnisty i drobnoziarnisty. Wykonany jest w 100% z bawełny a jego powierzchnia jest bardzo odporna i zawiera niewiele nierówności. Papier ten doskonale oddaje kolor użytego tuszu. Przystosowany jest nie tylko do ilustracji wykonywanych tuszem oraz do akwareli, ale też pasteli i do rysowania mangi. Ma więc bardzo szeroki wachlarz zastosowań. Na rynku istnieje także specjalny papier do mangi, zwany papierem Kent. Nie nadaje się on jednak do kolorowych rysunków.

ALBIREO

Albireo japońskiej marki Holbein Art Materials Inc. jest dość drogim papie­rem wykonanym w 100% z masy celulozowej. Jakość papieru sytuuje się pośrodku, między papierem gruboziarnistym a drobnoziarnistym. Posiada więc ziarna średniej grubości. Dość dobrze odtwarza kolor przedmiotu. Po­nadto ponieważ nie wchłania zbytnio tuszu, pozwala nanieść kolor w bardzo regularny sposób. Papier ten polecamy osobom, które nie chcą uzyskać rozmazanego efektu.

ARCHES

7

MANGA FORUM

DOBRZY RYSOWNICY

MAJĄ RÓWNIEŻ TALENT DO OPISÓW

Jeśli pomyślimy o pierwszej stronie mangi, najprawdopodobniej będziemy zgodni co do podstawowych informacji, jakie musi zawierać. Czytelnik powinien co najmniej domyślić się, gdzie rozgrywa się akcja i kto jest głównym bohaterem. Jeśli posłuży­my się tylko zbliżeniem i planem średnim postaci, czytelnik nie będzie w stanie zorientować się, gdzie znajdują się bohaterowie. Aby pokazać scenerię i ukazać miejsce, w którym rozwija się akcja, należy zastosować plan ogólny. Jednak nawet jeśli dalsza część akcji dzieje się w tym samym mieście, można wprowadzić nieco niuansów i narysować je w samym środku dnia, gdy słońce mocno świeci i ukazać spoconych ludzi a grające w tle koniki polne sprawią zupełnie inne wrażenie. Nie będzie już to ta sama atmosfera. Manga powinna już od pierwszej strony dostarczać czytelnikowi możliwie jak najwięcej informacji i pozwolić mu wyobrazić sobie przestawiony świat. Jest to jeden z wielu ta­lentów, jakie musi posiadać rysownik mangi.

ZMIANY PÓR ROKU W MANDZE

Niektórzy pisarze twierdzą, że miłość człowieka podlega cyklowi zmian pór roku. Ludzie spotykają się wiosną, zakochują latem i rozstają jesienią. Następująca po trudnej zimie wiosna to pora roku sprzyjająca wychodzeniu z domu i spotykaniu nowych ludzi. Latem mamy wakacje, różne festiwale i to właśnie wtedy mamy zazwyczaj więcej czasu, by poświęcić go swemu partne­rowi, partnerce lub przyjaciołom. Jednak, jak mówi powiedzenie „wakacyjna miłość” - lato - kończy się, nadchodzi jesienne roz­stanie a zimę spędzamy w otoczeniu rodziny i bliskich. Mówi się również, że w Nowy Rok należy zaplanować całe nadchodzące dwanaście miesięcy. Dla osób będących w stałych związkach koniec roku to nieco inne przeżycia... Życie ludzi i zmiany pór roku to dwie nierozłączne rzeczy.

Poprawny opis scenerii i krajobrazów ułatwia przedstawienie stanu emocjonalnego postaci, stworzenie odpo­wiedniej atmosfery i sprawia, że nasza opowieść jest bardziej intensywna i ekspresyjna. Aby stworzyć sceny, które odcisną piętno na czytelniku, spróbujemy namalować opisy dostosowane do pogody, klimatu i pory roku.

OSWÓJ SIĘ Z PRZYRODĄ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPISY SYMBOLICZNE I OPISY REALISTYCZNE

W teatrze kabukisceny dramatyczne przedstawiano odwołując się do dużego bogactwa uczuć i emocji. Była to na przykład istna zamieć płatków róży czy śniegu nieustannie spadających podczas pojedynku. W filmach tego samego rodzaju, rozdziera­jące serce rozstanie mogło odbywać się na polu pełnym kwia­tów a niektórzy autorzy wyrażali samotność bohatera, ukazując go maszerującego samotnie w tłumie ludzi. Pierwszy typ opisu określamy jako symboliczny, a drugi próbuje w realistyczny sposób opisać stan emocjonalny postaci. Zastanów się, który typ opisu lepiej pasuje do twojego utworu.

OPIS STANU EMOCJONALNEGO POSTACI

Pora roku i klimat to podstawowe elementy, które służą do wyrażenia stanu emocjonalnego postaci. Scena będzie miała większy ładunek emocjonalny, jeśli postać będzie szła z opuszczoną głową wzdłuż rzeki w scenerii popołudniowego światła lub jeszcze lepiej, jeśli będą temu towarzyszyły ulewa i burza. Delikatne płatki śniegu padające w romantycznej sce­nie lub uderzenie pioruna podczas konfrontacji... wszystkie te rozwiązania pozwalają podkreślić uczucia danej chwili. Bywa, że stosuje się krajobrazy, które nie istnieją w miejscu, gdzie rozgrywa się akcja: w japońskiej mandze na temat kuchni na...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • psp5.opx.pl