Kurs rysunku MANGA nr 11(1), Kurs malowania i rysowania, Kurs rysunku Manga-Cały, Edycja-Manga
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
asaaaD
/SlWjyJi,
k
um iPiezy chłopczyka
UKI |\ (|) szkicowanie ¡pZQNY CHŁOPIEC
jgJ^SOWANIE TUSZEM
»WARZ DZIEWCZYNKI
Ki) WYKOŃCZENIE
MATERIAŁY
DROBNOZIARNISTY RASTER —»STOSOWANIE FARBY
na 19,95 zł ym 0% VAT)
' 11/2009
ndeks: iSO^Ll
FORUM
RÓŻNICEfCTfgDZWMATOREM A ZAWODOWCEM INIA Z ZEWŃĄTRZfMOŻE OKAZAĆ SI6 POMOCNA
HISiftORIW
3
Każdy numer zawiera kurs rysunku mangi. Wszystkie zeszyty utworzą książkę - bogato ilustrowane kompendium na temat mangi i stylów rysowania. Do każdego numeru kolekcji dołączony jest przyrząd do rysowania lub kreślenia.
SPRZEDAŻ NUMERÓW ARCHIWALNYCH I PRENUMERATA:
tel. (067) 210 86 50
BIURO OBSŁUGI KLIENTA:
tel. (067) 210 86 50
WYDAWCA:
Hachette Polska Sp. z 0.0. ul. Postępu 6 02-676 Warszawa
Spółka zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego,
ul. Barska 28/30, Nr KRS 0000038090
NIP: 521-10-17-253
Regon: 011131802
Wysokość kapitału zakładowego: 2 774 000,00 zł
SKŁAD I ŁAMANIE:
DominikTrzebiński Du Châteaux
ISBN 978-83-7575-165-9 (całość)
ISBN 978-83-7575-312-7 (Nr 11)
Copyright © 2009, Hachette Collections japan Copyright © 2009, Hachette Polska Sp. z 0.0.
Printed in Poland
Uwaga! Kolekcja przeznaczona jest dla osób powyżej 14 roku życia. Do zeszytu są dołączone drobne elementy, zawierające ostre krawędzie.
MATERIAŁY
Opis materiałów do mangi
Drobnoziarnisty raster Stosowanie farby
MANGA FORUM
Różnice między amatorem a zawodowcem Opinia z zewnątrz może okazać się pomocna
TECHNIKA
Oczy chłopczyka
(1) Szkicowanie
Zaskoczony chłopiec
(2) Rysowanie tuszem
Twarz dziewczynki
(3) Wykończenie
HISTORIA I SCENARIUSZ
Znaczenie pierwszej sceny Przykład pierwszej sceny
OPIS MATERIAŁÓW DO MANGI
Raster drobnoziarnisty jest często stosowany w mandze. Ten dyskretny raster naniesiony w odpowiedni sposób idealnie nadaje się do podkreślenia rysunku i nadaje mu nieco objętości i cieniuje go.
flijilSTłgasi
RASTER DROBNOZIARNISTY
- JŁ . ,
8¡StfliI® W 0Ü i
fl-v
■ '' fpg
' V'. -?V •..■ -< . •
jest to raster, którego wzór przypomina ziarna piasku, czyli dużą ilość małych nieregularnie rozłożonych kropek. Stosuje się go między innymi do ubrań, budynków, roślin, tła, części maszyn, włosów. Raster, który otrzymujesz od nas w prezencie zawiera bardzo cienkie ziarenka. Istnieją również modele o ziarnach grubszych i o różnej intensywności.
UŻYCIE RASTRA DROBNOZIARNISTEGO
Na płaszczach i marynarkach sprawia wrażenie tkaniny różniącej się od tkaniny podkreślonej za pomocą rastra punktowego.
Naniesiony na kwiaty, drzewa czy krzewy nadaje im objętości i energii.
Naklejony w głębi okienka, w którym ukazane są postacie, podkreśla ich stan emocjonalny.
o
o
NIEODPOWIEDNIE ZASTOSOWANIE TWORZY FATALNE EFEKTY
USUNIĘCIE CZĘŚCI RASTRA TWORZY LEPSZE REZULTATY
Zdjęcia mogą różnić się od oryginału.
Usuwając część rastra drobnoziarnistego można ozdobić tło, nadać postaci więcej energii i ogólnie mówiąc udoskonalić rysunek. Gdy nauczysz się posługiwać rastrami, spróbuj zastosować tę technikę.
Raster drobnoziarnisty jest bardzo przydatny, ale jego niewłaściwe użycie może stworzyć odwrotny efekt, niszcząc całą pracę i zmniejszając skuteczność przekazu rysunku. Zanim zastosujesz raster, pomyśl o efekcie, jaki może powstać.
STOSOWANIE FARBY KURS MALARSTWA (i)
Podczas dziesięciu lekcji poznasz podstawowe umiejętności dotyczące malowania. Teraz zajmiemy się techniką zwaną „naciąganiem papieru”. Jeśli papier ma styczność z wodą, rozciąga się. Schnąc, kurczy się. Jeśli zatem użyjemy farby z płynnymi składnikami na papierze mogą pojawić się nieregularności, które podczas drukowania utworzą plamy. Aby uniknąć takiej sytuacji stosuje się technikę zwaną „naciąganiem papieru”. Wykorzystuje się ją głównie do akwareli, ale może być również stosowana pod każdy typ farby o ciekłych składnikach.
r ~ \
(NIEZBĘDNE MATERIAŁY )
• DREWNIANA PŁYTA (FORMAT A3)
Możesz użyć również płyt z innych materiałów. Najważniejsze, żeby były płaskie.
• TAŚMA DO NACIĄGNIĘCIA PAPIERU
Papierowa taśma o szerokości około 25 mm. Jedna z jej stron powinna stawać się klejąca po zamoczeniu (tak jak znaczki). Jeśli nie uda ci się znaleźć takiej taśmy, możesz wykonać ją samodzielnie za pomocą kleju w płynie i papieru. Można kupić je w sklepie z materiałami plastycznymi.
WAŻNE PODCZAS SZKICOWANIA
• Gdy wykonujesz szkic pod akwarelę możesz użyć zarówno ołówka jak i stalówki. Pamiętaj, że używając stalówki musisz stosować wodoodporny tusz.
• Jeśli wykonujesz szkic bezpośrednio na papierze, na którym wykonasz ostateczny rysunek, możesz go zniszczyć. Użyj kalki. Możesz również za pomocą ciemnej kredki narysować linie na odwrotnej stronie szkicu i następnie położyć na papier, który użyjesz do ostatecznego rysunku i przekalkować.
• Pracuj bardzo starannie, aby ograniczyć potrzebę retuszowania do minimum. Na brzegu papieru zostaw biały margines szerokości 2 do 3 cm, który będzie potrzebny do naciągania papieru.
ETAPY NACIĄGANIA PAPIERU
1 Po zakończeniu szkicowania, zanurz papier w wodzie.
Ostrożnie wyjmij papier z wody, trzymając go za rogi i nie zginając go. Delikatnie przechyl papier, by przyspieszyć ociekanie wody i pozwól schnąć przez około 10 sekund.
3 Zegnij nieco papier i jeszcze wilgotny połóż na deseczce. Delikatnie przyciśnij, by między papierem a deseczką nie pozostało powietrze.
4 Aby usunąć powietrze, które mogło zostać, połóż na papier czystą kartkę. Delikatnie przesuń dłonie w kierunku od środka na zewnątrz.
Za pomocą szczoteczki nawilż dociętą uprzednio taśmę klejącą i przyklej ją, by przymocować papier do deseczki.
Pozostaw do wyschnięcia na minimum pół dnia. Nie dotykaj. Na wilgotnej powierzchni papieru mogą pojawiać się pewne nieregularności, które znikną po wyschnięciu papieru.
zielony
niebieski
brązowy
czarny
SPECJALNE FARBY
RÓŻNICE MIĘDZY AMATOREM A ZAWODOWCEM
/
\
• - • X
Zawodowy rysownik musi bez względu na wszystko przestrzegać terminów narzuconych przez wydawcę. Tylko pod tym warunkiem manga może być publikowana co tydzień. Terminowość to podstawowa zasada pracy zawodowych rysowników.
7
...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]