Kurs rysunku MANGA nr 11(1), Kurs malowania i rysowania, Kurs rysunku Manga-Cały, Edycja-Manga

[ Pobierz całość w formacie PDF ]



asaaaD

/SlWjyJi,

k

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

um iPiezy chłopczyka

UKI |\ (|) szkicowanie ¡pZQNY CHŁOPIEC

jgJ^SOWANIE TUSZEM

»WARZ DZIEWCZYNKI

Ki) WYKOŃCZENIE

MATERIAŁY

DROBNOZIARNISTY RASTER —»STOSOWANIE FARBY

na 19,95 zł ym 0% VAT)

' 11/2009

ndeks: iSO^Ll

FORUM

RÓŻNICEfCTfgDZWMATOREM A ZAWODOWCEM INIA Z ZEWŃĄTRZfMOŻE OKAZAĆ SI6 POMOCNA

HISiftORIW

 

3

 

Każdy numer zawiera kurs rysunku mangi. Wszystkie zeszyty utworzą książkę - bogato ilustrowane kompendium na temat mangi i stylów rysowania. Do każdego numeru kolekcji dołączony jest przyrząd do rysowania lub kreślenia.

SPRZEDAŻ NUMERÓW ARCHIWALNYCH I PRENUMERATA:

tel. (067) 210 86 50

BIURO OBSŁUGI KLIENTA:

tel. (067) 210 86 50

WYDAWCA:

Hachette Polska Sp. z 0.0. ul. Postępu 6 02-676 Warszawa

Spółka zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,

XII Wydział Gospodarczy Krajowego

Rejestru Sądowego,

ul. Barska 28/30, Nr KRS 0000038090

NIP: 521-10-17-253

Regon: 011131802

Wysokość kapitału zakładowego: 2 774 000,00 zł

SKŁAD I ŁAMANIE:

DominikTrzebiński Du Châteaux

ISBN 978-83-7575-165-9 (całość)

ISBN 978-83-7575-312-7 (Nr 11)

Copyright © 2009, Hachette Collections japan Copyright © 2009, Hachette Polska Sp. z 0.0.

Printed in Poland

Uwaga! Kolekcja przeznaczona jest dla osób powyżej 14 roku życia. Do zeszytu są dołączone drobne elementy, zawierające ostre krawędzie.

MATERIAŁY

Opis materiałów do mangi

Drobnoziarnisty raster Stosowanie farby

MANGA FORUM

Różnice między amatorem a zawodowcem Opinia z zewnątrz może okazać się pomocna

TECHNIKA             

Oczy chłopczyka

(1)                      Szkicowanie

Zaskoczony chłopiec

(2)                     Rysowanie tuszem

Twarz dziewczynki

(3)                     Wykończenie

HISTORIA I SCENARIUSZ

Znaczenie pierwszej sceny Przykład pierwszej sceny

OPIS MATERIAŁÓW DO MANGI

Raster drobnoziarnisty jest często stosowany w mandze. Ten dyskretny raster naniesiony w odpowiedni sposób idealnie nadaje się do podkreślenia rysunku i nadaje mu nieco objętości i cieniuje go.

flijilSTłgasi

RASTER DROBNOZIARNISTY

 

- JŁ . ,

8¡StfliI® W 0Ü i

fl-v

■ '' fpg

'              V'.              -?V              •..■              -<              .              •

jest to raster, którego wzór przypomina ziarna piasku, czyli dużą ilość małych nieregularnie rozłożonych kropek. Stosuje się go między innymi do ubrań, budynków, roślin, tła, części maszyn, włosów. Raster, który otrzymujesz od nas w prezencie zawiera bardzo cienkie ziarenka. Istnieją również modele o ziarnach grubszych i o różnej intensywności.

 

 

UŻYCIE RASTRA DROBNOZIARNISTEGO

 

 

 

 

 

 

 

Na płaszczach i marynarkach sprawia wra­żenie tkaniny różniącej się od tkaniny pod­kreślonej za pomocą rastra punktowego.

Naniesiony na kwiaty, drzewa czy krzewy nadaje im objętości i energii.

Naklejony w głębi okienka, w którym ukazane są postacie, podkreśla ich stan emocjonalny.

 

 

o

o

 

NIEODPOWIEDNIE ZASTOSOWA­NIE TWORZY FATALNE EFEKTY

USUNIĘCIE CZĘŚCI RASTRA TWORZY LEPSZE REZULTATY

 

 

Zdjęcia mogą różnić się od oryginału.

Usuwając część rastra drobnoziarnistego moż­na ozdobić tło, nadać postaci więcej energii i ogólnie mówiąc udo­skonalić rysunek. Gdy nauczysz się posługi­wać rastrami, spróbuj zastosować tę technikę.

Raster drobnoziarnisty jest bardzo przydatny, ale jego nie­właściwe użycie może stworzyć odwrotny efekt, niszcząc całą pracę i zmniejszając skuteczność przekazu rysunku. Zanim zastosujesz raster, pomyśl o efekcie, jaki może powstać.

STOSOWANIE FARBY              KURS              MALARSTWA              (i)

Podczas dziesięciu lekcji poznasz podstawowe umiejętności dotyczące malowania. Teraz zajmiemy się techniką zwa­ną „naciąganiem papieru”. Jeśli papier ma styczność z wodą, rozciąga się. Schnąc, kurczy się. Jeśli zatem użyjemy far­by z płynnymi składnikami na papierze mogą pojawić się nieregularności, które podczas drukowania utworzą plamy. Aby uniknąć takiej sytuacji stosuje się technikę zwaną „naciąganiem papieru”. Wykorzystuje się ją głównie do akwareli, ale może być również stosowana pod każdy typ farby o ciekłych składnikach.

 

r              ~              \

(NIEZBĘDNE MATERIAŁY )

•               DREWNIANA PŁYTA (FORMAT A3)

Możesz użyć również płyt z innych materiałów. Najważ­niejsze, żeby były płaskie.

•               TAŚMA DO NACIĄGNIĘCIA PAPIERU

Papierowa taśma o szerokości około 25 mm. Jedna z jej stron powinna stawać się klejąca po zamoczeniu (tak jak znaczki). Jeśli nie uda ci się znaleźć takiej taśmy, możesz wykonać ją samodzielnie za pomocą kleju w pły­nie i papieru. Można kupić je w sklepie z materiałami plastycznymi.

WAŻNE PODCZAS SZKICOWANIA

•                     Gdy wykonujesz szkic pod akwarelę możesz użyć zarówno ołówka jak i stalówki. Pamiętaj, że używając stalówki musisz stosować wodoodporny tusz.

•                     Jeśli wykonujesz szkic bezpośrednio na papierze, na którym wykonasz ostateczny rysunek, możesz go zniszczyć. Użyj kalki. Możesz również za pomocą ciemnej kredki narysować linie na od­wrotnej stronie szkicu i następnie położyć na papier, który użyjesz do ostatecznego rysunku i przekalkować.

•                     Pracuj bardzo starannie, aby ograniczyć potrzebę retuszowania do minimum. Na brzegu papieru zostaw biały margines szerokości 2 do 3 cm, który będzie potrzebny do naciągania papieru.

 

ETAPY NACIĄGANIA PAPIERU

 

 

1 Po zakończeniu szkicowania, zanurz pa­pier w wodzie.

Ostrożnie wyjmij papier z wody, trzymając go za rogi i nie zginając go. Delikatnie prze­chyl papier, by przyspieszyć ociekanie wody i pozwól schnąć przez około 10 sekund.

3 Zegnij nieco papier i jeszcze wilgotny połóż na deseczce. Delikatnie przyciśnij, by między papierem a deseczką nie po­zostało powietrze.

 

 

 

4 Aby usunąć powietrze, które mogło zo­stać, połóż na papier czystą kartkę. Deli­katnie przesuń dłonie w kierunku od środ­ka na zewnątrz.

Za pomocą szczoteczki nawilż docię­tą uprzednio taśmę klejącą i przyklej ją, by przymocować papier do deseczki.

Pozostaw do wyschnięcia na mini­mum pół dnia. Nie dotykaj. Na wilgot­nej powierzchni papieru mogą pojawiać się pewne nieregularności, które znikną po wyschnięciu papieru.

 

zielony

niebieski

brązowy

czarny

SPECJALNE FARBY

RÓŻNICE MIĘDZY AMATOREM A ZAWODOWCEM

/

\

• - • X

 

Zawodowy rysownik musi bez względu na wszystko przestrzegać terminów narzuconych przez wydawcę. Tylko pod tym warunkiem manga może być publikowana co tydzień. Terminowość to podstawowa zasada pracy zawodowych rysowników.

7

...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • psp5.opx.pl